Saturday, March 31, 2012

saya jadi designer di 99designs.com





wahhh tajuk sikit gempak. ehh aku dah jadi designer? mimpi la dulu, kan.. tapi xsalah bermimpi sampai ke bintang, yuna cakap, bukan aku.

oke2 balik pada tajuk, sebenarnya aku nak memperkenalkan salah satu medium yang boleh anda gunakan untuk mempamer bakat anda dalam mereka cerita palsu.. oke bukan, tapi mereka apa2 yang boleh didesign, contoh website, business card, logo, brochure dan macam2 lagi yang sewaktu dengannya. dan hasil yang terpilih, ingat, yang terpilih sahaja, akan mendapat habuan sangat lumayan. standard 300+- usd.. kalau convert ke RM, lbih kurng rm 1200+-.. yes aku xreti matawangkucing ni..

nampak je duit ratus ribu bulat selalu mata ye.. tapi sebelum tu, meh koreksi diri..haha.. camne konsep dia sebenarnya? oke aku cerita serba ringkas je ye.. mane2 syarikat/individu yang nak minta didesignkan apa2 sahaja akan iklankan permintaan mereka melalui web ni (of cos la ada kena register dulu ngan admin web ni serta syarat2 ttntu.). then akan disiarkan ciri2 benda yang nak didesignkan beserta tawaran harga. so designer 1dunia, ingat, satu dunia, bukan 1malaysia yep, akan hantar la design yang dah dibuat.. mcm pertandingan jugak la.. 1 design 1pemenang... walaweyh, designer junior nk lawan otai, ada berani ka? pergh kalo menang memang bbaloi2 la.. mogok kafe KK1 dah, xp mkn sana dah.. hari2 p manu salwa... wakaka...

tapi kalau dah nama rezeki, xmustahil kan.. dari duk saje2 main facebook memanjang, ringan2 la tangan buat design.. lagipun pandai2 la hidup, design la yang xramai hantar.. n ada je yang tawarkan harga rendah sikit.. xpela cari pengalaman kan.

mulakan langkah anda dengan mengklik di sign up (p web dia sini )

aku? hah register 3mggu dah, tapi msih xsempat nak buat apa2.. konon2 bz.. so aku menyeru la sape2 yang baca post ni, silalah sign up web tu, and join la jadi komuniti designer sedunia.. dan kalau dah memang, jangan lupa komen di sini.. nanti saya buat post utk kejayaan anak murid saya ye.. booo koya

sekian...




2 comments:

mu'azz said...

err.. utk mnde yg sbelah tu,, tujuan blog ni dibina,
rseny bkn sistem pengurusan pangkalan data multimedia,,
tp pengantar grafik laman web

miss maryam said...

hehe silp.. bru prasan. thanks!

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung