Sunday, March 18, 2012

hari ziarah blogger QM


fuhhhh penat!!!

hampir dua jam aku jelajah blog2 budak QM tahun satu nih, yang aku buka ikut link kat goals tu... tu pun baru separuh, xlarat dah ni...petang ni sambung balik la..senyum sorang2 aku depan laptop, tengok blog2 diorang semua... macam2 stail la ada.. t aku kupas jap g.

buka satu blog, mana2 yang ada butang follow tu, aku follow semua.. mane2 yang letak chatbox, aku tinggal jejak aku kat situ.. so sape2 yang xde dua2 tu, nasib la kan. aku bukan rajin sangat nak p komen/tinggal jejak kat post diorang ni... haa aku percaya lepas ni sesak la trafik blog aku dengan kunjung balas korang2 ye.. (izinkan aku syok sendiri haha).. tu strategi dik... one way utk up kan trafik blog korang, dengan rajin2kan p blog blogger lain, tinggalkan link n jejak korang, komen la ayt bbunga2@puji2 ckit..haa pastu tunggu la dpn lptop sambil makan mi sedap... haa statistik anda akn naik melonjak.. xpercaya? silalah cuba... n banyak lagi cara lain sebenarnya.. silalah google :)

ada blog yang aku buka, loadingnya ishh3 mengantuk tersengguk aku.. patutlaa, penuh ngan gadjet kiri kanan, dengan bling2 skali..its oke, tersengih lagi aku sebab tringat ayat madam fatihin....... oke satu tips, kalau korang prasan la kan, blogger yg dh famous2, cuba tengok blog diorang...apa gadjet yang diorng letak eh? haa simple2 je kan..yang banyaknyer, iklan2 untuk kalian klik or yg bole disewa tapaknya... 2 juga strategi... tapi ye la, kita sekarang ni kan buat blog peribadi.. suka hati la kan nak letak apa... blog aku, blog aku..ko sibuk kenapa? its ok lah.. suka hati la kan... tapi kalo blogger yang ada impian nak jadi jutawan senyap, blog merupakan salah satu medan terbaik untuk menjana pendapatan.. dan semestinya diorang akan ikut rule yang betul utk bjaya... adeh aku dah keluar topik.

oke dah la aku mengarut... ehh mengarut ke? actually, bagi tips sebenarnya... kejap!!! cuba tengok side bar belah kanan korang ni, ada perasan x yang iklan loginwang.com tu?? haa mesti ramai xtau kan pe kebenda tu? em t aku buat entri sal benda ni eh.. ringkasnya, ni one way utk kalian menabung secara pasif...:) xsabar tunggu aku cerita? haa klik la kt iklan tuh... t faham la kan?

gambar ni xde kena mengena ngan entri.
- miss my perintisian-

No comments:

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung