Sunday, March 11, 2012

indah ciptaan Tuhan





"Dan Dialah yang menurunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan dengan air itu segala macam tumbuh-tumbuhan, maka Kami keluarkan dari tumbuhan-tumbuhan itu tanaman yang menghijau. Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak; dan dari mayang kurma mengurai tangkai-tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur, dan Kami keluarkan pula zaitun dan delima yang serupa dan yang tidak serupa. Perhatikanlah buahnya di waktu pohonnya berbuah, dan (perhatikan pula) kematangannya. Sesungguhnya, pada yang demikian itu ada tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang-orang yang beriman." (al-An'aam [6]: 99)

"Dan ia memudahkan untuk (faedah dan kegunaan) kamu, Segala Yang ada di langit dan Yang ada di bumi, (sebagai rahmat pemberian) daripadanya; Sesungguhnya semuanya itu mengandungi tanda-tanda (yang membuktikan kemurahan dan kekuasaanNya) bagi kaum Yang memikirkannya Dengan teliti" (Al Jaatsiyah : 13)

qalamqalbi : foto diambil di sekitar belakang rumah...sekitar pertengahan 2011..aritu mood baik, so tangan pun terasa nak rakam keindahan dan kehebatan ciptaan Allah Maha Kuasa.. hasilnya seperti yang anda lihat.. hehe.. saya budak baru belajar.. jurufoto xbertauliah..sape2 nak tunjuk ajar? really appreciate it :)... no copypaste without permission or credit..heh3

No comments:

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung