Sunday, June 23, 2013

#PRU13 thePRECIOUSmoment

post ini sudah basi tarikhnya. tapi biarlah, aku nak cerita balik..bukan selalu aku boleh post sal benda ni . 5 tahun sekali. so 5 thun lagi, kita buat perbandingan pos.. hehe.. selamat membaca.

******************
bismillah

050513 adalah tarikh keramat buat seluruh rakyat malaysia. pilihanraya umum ke 13. alhamdulillah, aku menjadi sebahagian pengundi yang layak. maka baliklah aku ke kampung 2 hari sebelum  mengundi. pilihanraya kali ini, bahangnya cukup terasa. hangat.panas.kontroversi.mendebarkan.

aku pulang ke kampung as ahli keluarga yang paling lewat. semua dah ada masa aku sampai rumah tu. makanya sedari aku di USIM lagi sudah di perli oleh kakak2 aku yang kureng asem wuwuwu... maka baliklah aku dengan perasaan bangga sebagai VIP terhormat. riuh rendah rumah bila semua berkumpul, semua ada kecuali abg ipar aku yg sulung. dia mengundi di putrajaya.





sebenarnya aku nak cerita lebar tentang kepulanganku waktu pru13 ni..tapi aku malaslah nak menaip panjang2.. layan gambar, jom!

petang sebelum bertolak ke terengganu(malam), sempat ronda2 tol nilai.. cuci mata tengok flashmob


bergaya sakan ngan cermin mata.. haha.. kids always happy

bbq di petang hari,,. esok pergi mengundi

kanak2 dengan pasir, bak pantai dan ombak. miss my own memory

si adik najmi hanya mampu pandang kakak2 mereka atas motor je.. aku bawa pusing keliling rumah. happy

pok de mat ajar elya maik "dekcok".. if u know this game. so funny.. arghhh always miss my kidtime


malam menjelma. time to ronda2 bandar kuala tganu. perghhhh meriah!! yang pasti, kulihat hijau

penat pusing, lepak tepi pantai batu buruk seround. makan2 sambil cuci mata ngan konvoi anak muda.. sekali lagi, perghh kulihat hijau... hon bertalu2.. perjalanan pulang bagai pesta kemenangan. serasa malam itu semua penduduk bandar adalah saudara rapat. hon.takbir.salam. tidak henti2. aura kuat sangat!

it was a big day! 050513. yeah, kami berempat je adik bradik yang layak mengundi. kesian adik aku yang laki. tahun dah cukup, tapi xcukup bulan,..haha..next time ye dik.. sempat lagi posing lam kete
tu diooo...saluran 4, saluran anak muda.. kat mana aku? next pic

bayangkan ppuan yang duk tengah2 line tu, yang pakai baju kurung tudung ungu, tu tempat kitorang beratur first2 datang.. mana pintu masuk nak mengundi? bertentangan ngan perempuan tu.. panjang woooo.. dah jadi macam u turn
lama sangat tunggu, posing seround. sorang puan ibu, sorang cik gadis.. heh3


akhirnya.... setel! 4 undi untuk PAS. Xhairan parlimen kuala terengganu dan dun batu buruk kami yang menang!! alhamdulillah! ada satu crite lucu.. kami beratur berderet untuk masuk mengundi,. ikut turutan, yang first masuk kakak aku yang k2, then kak aku yang ke3, then aku, then yang sulung. bila kak aku yg k2 masuk, xde soal lagi. then yang kak aku yg k3  masuk, ditanyalah " adik bradik ke?.. yup/... bila aku masuk, xde soalan... bila kak aku yang sulung masuk, " awk berempat adik bradik??".. meletuslah ketawa dalam bilik mengundi tu...hehehe hebat2 anak rusli...

done with my tanggungjawab. 

abis semua setel mengundi, keluar je kat skolah tu, perghhh disambut peraih2 undi.. semangat giler wehh... xtahu nak cakap apa.. yang pasti geng biru tercorot di tepi jalan..xleh lawan semangat hijau.. macam kenal lame dah blake... lalu je kat diorang, "bereh,,, awok kite blake ni.."


malam tu punyalah semangat tunggu result PRU keluar. kat FB bertalu2 keluar result PR menang situ sini.. terengganu dah dapat balik kat PR..  tawan pulak negeri lain... tapi kat TV duk umum tempat yang BN menang je.. 11pm, 12am, 1am..aku dan famili masih setia tunggu keputusan.. apa ke teruknya kul12 xsampai separuh pun yang dah umum.. aku masih ingat PRU12 yang lepas, lam kul12 dah tahu negeri mane yang menang..semua result dah keluar.. niii???  so kat kul2 aku dah xboleh bertahan.... ZzzZZzz... kul 3 lebih aku terjaga. rumah dah sunyi sepi..terus aku buka facebok.. weh pehall ni???? isu hangat BLACKOUT.BLACKOUT.BLACKOUT.

ya Allah teruknyaaaaaaaa....... malas den nak ulas lagi isu kontroversi sal result pilihanraya ni.. cuma menanti keadilan tertegak satu hari nanti..

lagi kes, sal bas free dan duit kelim balik kampung.... susahnya bila orang tak AMANAH, kata lain, bukan ahli yang pegang jawatan..huru hara dunia... aku ada luah sal ni kat fb..posting tarikh 060513.. rajin cari la..haha..
esok malamnya,,,pulang dengan mood blackout.................................and  hari ni ada kemuncak perhimpunan #black505.. aku tertanya2 juga apa natijah yang DS anwar ibrahim buat rentetan perhimpunan #blackout sebelum2 ni.. tunggu jelah hasilnya... mungkin kemenangan semakin hampir. sabar sikit je

No comments:

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung