Saturday, June 2, 2012

konfiden itu perlu, kan?

selasa lalu, dalam dewan kuliah sederhana, malam waktu kelas bisnes.

toink. bunyi mesej masuk. (oke tipu, bukan camtu bunyi mesej aku).
inbox di buka. owh mesej dari timbalan exco xxx aku..

" salam. untuk makluman sahabat xxx, kita dijemput untuk menyertai program Bakti Siswa perdana USIM bersama masyarakat orang asli di kg api larat, pekan pahang pada 30mei-7jun ni. sapa yang berminat sila respond dengan segera. sebelum pukul 12tghmalam ini. terhad kepada 2 penyertaan bg shbt setiap exco. tq. ASAP."

 hurm... pikir dulu.. oke..kubalas,

" wslm. sori xleh join. ada program bahasa lepas exam. em nak tanya yang pasal report bla bla bla ....(seterusnya xde kena mengena ngan entri ini....)"

setel disitu. hati teringin nak pergi tapi ada tanggungjawab lain kan, utamakan yang wajib dulu.

********************

ada kepelikan x dengan frasa jawapan aku diatas? mari teruskan bacaan anda...

********************

esoknya, rabu, di dalam bilik.. tengahari itu, bosan xtau nak buat apa, belek2 la mesej dalam hp.. rase nak baca balik mesej semalam.............. OMG!!!

30mei-7jun. means, 30mei mksdnya hari ni lah, rabu. patut la nak suh reply as soon as posible.... yang aku terbayang dalam kepala, tarikh tu sama dengan 30 bulan 6 sampai 7 julai... waktu tu dengar cerita ada program bahasa ELSP@ALSP. waktu tu jugak ak ada daftar nama untuk program bawah pusat kbudayaan, juga dekat pahang. sebab tu aku ckp xleh nak join, ada prog bahasa.

KONFIDEN. sedar saja kesilapan aku, ketawa sorang dahhhh.....mesti dia pelik, dah la aku jawab pas exam... adoiiii maluuu. nampak gaya aku kena masuk kelas mengenal bulan nampak gaye..... hik3.

kesimpulan: jangan konfident sangat k. tapi confident@berkeyakinan itu sangat perlu untuk waktu2 tertentu. seperti? masa cari penunjuk jalan, sedang akhirnya jalan mati kau bawa... heh..


No comments:

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung