Saturday, November 1, 2014

LA taiwan #part1

assalamualaikum w.b.t

jaranggg sangat aku update blog sekarang. almaklum konon sibuk.. final year student kan. ehhe. okeylah entri kali ini, seperti mana yang anda baca tajuk entri, aku ingin berkongsi pengalaman dan cerita berkaitan lawatan antarabangsa (LA) ke taiwan yang berlangsung baru2 ini. untuk makluman, lawatan ini adalah sebahagian daripada tuntutan tugasan sebagai pelajar USIM, untuk memenuhi syarat bergraduasi. 

behind the scene, macamana aku boleh terjebak dengan LA taiwan ni, apa peranan aku, macamana kami boleh pilih taiwan instead of negara lain, persiapan2, pencarian wang DLL, aku akan ceritakan dalam entri lain. sebabnya aku dah siap karang dulu lagi, sebahagian. aku masih mencari kekuatan diri untuk bercerita. lol.

untuk entri ini, marilah sama2 kita ikut perjalanan aku dari mula naik bas ke KLIA, hingga sampai taiwan. aku kurangkan menulis. aku kongsikan gambar ye. picture speak thousand than words.

***********************************

day 1. 20/10/2014

12pm kami begerak ke KLIA2 dari kolej kediaman 1. bas menunggu se awal 11.30am. bagus betul pak cik tu..

dalam bas. muka excited dah sume :)

salafi atas elevetor nak g kat tmpat halaqah kami dengan ejen travel.

tuan pengarah kena buli hewhew



penantian itu penyiksaan. gammbar dulu skeping!

bekal megi 2 kotak. lapar la sangat kan kat sana t..konooonnn..haha

meet our staff ejen travel. yg perempuan tu nama wani.. dia wakil ejen travel yang ikut kami sekali.. ce teka brape umur dia?  sorang lagi staff.. 

tiket. air asia sajooo

makan dulu.. lepak saja mane2 . asal bole makan. ahhaa sebenarnya kami duk sebelah starbuck. antara dua darjat lol

sedih citenyaa

beg je besoww..isi xberapa pun

al-quran. sumbangan yayasan restu. t.kasih YR. nanti aku cite camana  bole dapat quran ni.. less than 1 week sajo
sumbangan USIM. 24 hours mintak terus dapt. yang ni pun, wait 4 my stories. kikiki


heyy what happens?
baca doa sebelum berlepas. moga2 Allah selamatkan perjalanan kami pergi balik.. moga Allah berkahi musafir ini.

penantian itu penyiksaan. kan kan kan


akhirnya..selamat naik kapal torbang.... selfie dulu sebelum berlepas.. well well aku suke giler tengok gambar ni.. haha.. sporting je sume..elok2 sengih kat kamera aku ni ha.. x kisah dah camana rupa aku ni ha.. untuk makluman, aku guna camera canon legria mini x. aku dapt hadiah dari canon sebab menang contest. kurang sebulan dapat makluman as pemenang.. duk tunggu dia pos barang..x sampai2..so aku decide, minggu terakhir aku nak g taiwan tu, aku emel orang yang aku duk bhubung ( dia ada minta alamat nak pos)..  ...emelnya selepas diterjemah malay berbunyi lebih kurang begini .. " boleh tak kalau pos minggu ni..sebab 20/10 saya dah nak g taiwan.. kalau boleh nak capture moment sana guna camera canon ni..excited..boleh tak?......" ... wakakakaa.. dan aku dapat respons, .." hadiah anda akan dipos paling lambat b4 jumaat".. 4 hri b4 aku g taiwan.. and guess what, khamis tu dah sampai kat tangan aku.. elok je masa birthday aku.. alhamdulillah.. hadiah besday paling bes! actually, setting camera ni kalau amik gambar, fisheye.. aku xreti tukar setting sebab x sempat nak "godek2".. so jadilah gambar2 yang guna kamera aku, mcam tengok by kanta cembung. luas tapi membulat!


alhamdlillah. safely arrived. lebih kurang 10.30 pm..

sampai airpot taiwan.. di sambut tour guide. meet our nice guy, mr allen. baik sangatttt beliau.

dalam bas otw ke hotel. kami duk sanchung bali suite hotel. sangat2 selesa! alhamdulillah.

first day journey ended. fuh baru firstday. giler lenguh nak pdate cerita satu2.. tapi xpe, demi kenangan untuk tatapan anak cucuku, ku relakan.. tapi..next day, nantikan next entri aku.. hehehe


ilal liqo'

...ya Allah..musafir kami demi melihat ebesaranMu.. mengambil ibrah dari tiap jejak langkah ini. moga Engkau redha.

subhanallah.alhamdulillah. allahuakbar


p/s: nak baca entri next day? komen nak.. lau ada request, aku update cepat/..lau x, akhir bulan la plak jawabnya..bz weyh bz hahaa

1 comment:

Unknown said...

Should there be another persuasive post you can share next time, I’ll be surely waiting for it. Poly Cotton Melange

tanyalah, xkena marah:)

Powered By Blogger

meh menabung